Άρθρο του Νίκου Νυφούδη στην εφημερίδα “Μακεδονία της Κυριακής”
Στο ξεκίνημα της Άνοιξης έχουμε αλλαγή σκυτάλης στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης. Με την ελπίδα αυτή η αλλαγή να φέρει και την τουριστική άνοιξη σε αυτήν την πόλη.
Όχι ότι δεν έγιναν πράγματα την τελευταία δεκαετία όσο βρισκόταν στο τιμόνι η Βούλα Πατουλίδου. Τουναντίον. Το πάλεψε, παρέλαβε κάτι σχεδόν διαλυμένο, το άλλαξε, ταξίδεψε παντού, προσπάθησε μέσω των κλασικών καναλιών και εργαλείων επικοινωνίας να προωθήσει την Θεσσαλονίκη. Γιατί δεν το έκανε για την ίδια. Όπως ο Γιάννης Μπουτάρης έτσι και η Βούλα Πατουλίδου δεν είχαν ανάγκη κανένα οφίτσιο για να διαφημιστούν αμφότεροι για τον εαυτό τους. Το είχαν καταφέρει να είναι πασίγνωστοι νωρίτερα με το έργο τους ο πρώτος στις επιχειρήσεις και η δεύτερη στον αθλητισμό. Οι παρατρεχάμενοι και οι… γλάστρες τους ποτίστηκαν όντως και τους γνώρισε όλη η πόλη αλλιώς δεν θα έλεγαν καλημέρα ούτε στον περίπτερα τους.
Αλλά σημασία πλέον δεν έχει το χθες. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης ένιωθες να βαλτώνει απο την πολύχρονη παρουσία των ίδιων ανθρώπων. Δεν άλλαζαν τα πρόσωπα, δεν άλλαζαν οι τακτικές πώς θα αλλάξει η τουριστική μας εικόνα;
Η Θεσσαλονίκη παραμένει στις πόλεις που προσελκύει τα πιο “στεγνά” τουριστικά πορτοφόλια. Από τους επιβάτες κρουαζιέρας που δεν θα βγουν από το καράβι ούτε να ψωνίσουν έναν Λευκό Πύργο από την παραλία μας μέχρι τον οδικό τουρισμό που έρχεται με φορτωμένο το πορτμπαγκάζ μέχρι και τα νερά ή τα χαρτιά υγείας του. Η Θεσσαλονίκη της επικοινωνίας των κουλουριών επιμένει να αρκείται στα ψίχουλα και τα σουσάμια που πέφτουν από τον νταβά.
Ήρθε η ώρα να μπει ένα τέλος. Ήρθε η ώρα για μια τεχνοκρατική αντίληψη που θα πατήσει πάνω στην μέχρι σήμερα δουλειά. Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία, το ίδιο και οι τουριστικές συνήθειες. Τα τουριστικά λεωφορεία που φέρνουν Τούρκους επισκέπτες τα τριήμερα, μας έλειψαν μεν αλλά δεν φτάνουν μόνο αυτά. Ούτε οι τριήμερες εκδρομές των γυμνασίων και των πρώτων τάξεων λυκείων. Ούτε ένας ημιτασιον συνεδριακός τουρισμός.
Μόνο για business trips ολίγων ωρών και της μιας διανυκτέρευσης είναι καλή πλέον η Θεσσαλονίκη. Αυτό όμως καλείται η νέα διοίκηση με τον Στέλιο Αγγελούδη, τη Χρύσα Γρανούζη και την ενεργή συμμετοχή των ξενοδόχων να αλλάξει.
Υποστηρίζω εδώ και χρόνια ως επαγγελματίας που έχει σχέση με τον κλάδο ότι το μοντέλο πρέπει να αλλάξει. “Αρκετοί είναι αυτοί που αρχίζουν να βλέπουν το αδιέξοδο με την πολιτική των ποσοτικών αφίξεων και όχι του ποιοτικού τουρισμού. Επενδύουμε στο πόσοι θα έρθουν και όχι στο ποιοι θα έρθουν και πόσα θα αφήσουν. Η αλλαγή μοντέλου μοιάζει πιο επιτακτική από ποτέ. Απέναντι στο σημερινό ράλι που καταστρέφει το οικοσύστημα, στίβει την εργατική δύναμη και φέρνει στο τέλος οριακά έσοδα στα ταμεία” έγραφα τον Αύγουστο του 2022 στην φιλόξενη στήλη της Μακεδονίας. Δεν θα άλλαζα ούτε λέξη.